Procedura uzyskania zezwolenia na usunięcie drzewa.
Informacja dla mieszkańców Gminy Żarnowiec odnośnie procedury uzyskania zezwolenia na usunięcie drzewa/drzew lub krzewów
USUNIĘCIE DRZEW/KRZEWÓW – OBJAŚNIENIA:
1. Usunięcie drzew i krzewów z terenu nieruchomości może nastąpić po uzyskaniu zezwolenia Wójta Gminy Żarnowiec. Jeżeli posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem – do wniosku dołącza dowód świadczący o tytule prawnym do władania nieruchomością oraz zgodę właściciela.
2. Zezwolenie nie jest wymagane między innymi w przypadku usuwania drzew i krzewów:
- owocowych,
- sadzonych na plantacjach,
- których wiek nie przekracza 10 lat.
3. Posiadacz nieruchomości w ustawowo wyznaczonych przypadkach, ponosi opłaty za usunięcie drzew i krzewów zgodnie z ustawą o ochronie przyrody. Opłaty naliczane są na podstawie przepisów wykonawczych do ustawy.
4. W celu uzyskania zezwolenia na usunięcie drzewa, należy złożyć stosowny wniosek wraz z załącznikami w sekretariacie Urzędu Gminy Żarnowiec ul. Krakowska 34,42-439 Żarnowiec.
5. Po złożeniu wniosku Inspektor do spraw Ochrony Środowiska dokonuje oględzin w terenie oraz sporządza protokół z oględzin. Na tej podstawie wydawana jest decyzja.
6. Szczegółowe zasady usuwania drzew określa ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. – o ochronie przyrody (Dz. U. 2013, poz. 627).
7. Termin załatwienia sprawy.: do 30 dni od daty wpływu kompletnego wniosku do Urzędu Gminy Żarnowiec.
8. Dodatkowych informacji udziela Inspektor do spraw Ochrony Środowiska pok. nr 9, tel. (32)644-93-20
9. Wniosek jest zwolniony z opłaty skarbowej na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. 2012, poz. 1282) - część III, pkt 44 załącznika do ustawy.
Wniosek do pobrania w załączniku.