
Informator o Internetowym Koncie Pacjenta
Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to narzędzie, które ma ułatwić wygodne korzystanie z usług cyfrowych i uporządkować rozproszone informacje medyczne o Twoim stanie zdrowia w jednym miejscu. To bezpłatne konto ma każdy, kto ma PESEL.
ZNAJDZIESZ TU INFORMACJE O:
- e-receptach wystawionych, zrealizowanych, a także o tych, które zostały zrealizowane częściowo
- wystawionych skierowaniach i e-skierowaniach na badania lub do sanatorium i stanie ich realizacji
- historii twoich wizyt u lekarza w ramach NFZ (wizyty prywatne nie są widoczne w twoim IKP)
- zaplanowanych wizytach u lekarza w ramach NFZ
- pomocy, jakiej ci udzielono, a także, ile NFZ zapłacił za dane świadczenie
- e-zwolnieniach i zaświadczeniach lekarskich wystawionych w związku z chorobą i macierzyństwem
- udostępnisz bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
- o tym, kto i kiedy cię zgłosił do ubezpieczenia zdrowotnego, o wysokości opłaconych składek czy dacie zarejestrowania ostatniej składki
- liście twoich wyrobów medycznych zrefundowanych przez NFZ
POPRZEZ IKP MASZ:
- możliwość zmiany lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej
- możliwość upoważnienia kogoś do odbioru Twoich recept lub wglądu do Twojej dokumentacji medycznej
- możliwość złożenia wniosku o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)
- dostęp do informacji ważnych w czasie pandemii:
- wyniku testu na koronawirusa.
- informację, do kiedy masz przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej,
- Unijny Certyfikat COVID (UCC), który potwierdza zaszczepienie przeciw COVID-19, negatywny wynik testu na koronawirusa lub informację o byciu ozdrowieńcem.
ZGŁASZANIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI PRZEZ IKP
WAŻNE! Do Narodowego Funduszu Zdrowia i Centrum e-Zdrowia zgłosisz nieprawidłowości, które zauważyłeś w swoim IKP, ale tylko te, które dotyczą świadczeń zdrowotnych udzielanych w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego (na NFZ).
Każde użycie zakładki „Zgłoś nieprawidłowość” to nowe zgłoszenie, które rozpoczyna postępowanie wyjaśniające w Narodowym Funduszu Zdrowia. NIE ZGŁASZAJ NIEPRAWIDŁOWOŚCI BEZ UZASADNIONEJ PRZYCZYNY. Możesz zostać poproszony o złożenie wyjaśnień w zgłoszonej sprawie, także przed organami ścigania. Pamiętaj, że Twoje dane zostaną przekazane do placówki medycznej, na którą zgłaszasz nieprawidłowość.
Źródło:
Najnowsze aktualności





