Demontaż, transport i utylizacja odpadów zawierających azbest
Gmina Żarnowiec informuje, że zrealizowała zadanie pn.:
„Demontaż, transport i utylizacja odpadów zawierających azbest
z nieruchomości położonych na terenie Gminy Żarnowiec w 2020 roku.”
W dniu 15 września br. na terenie Gminy Żarnowiec zakończono działanie związane z usuwaniem materiałów azbestowych dofinansowane ze środków pozyskanych z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 34 261,54 zł oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach w kwocie 34 261,55 zł.
W ramach zadania wykonano: demontaż, odbiór, transport oraz unieszkodliwienie azbestu i wyrobów zawierających azbest z obiektów położonych na terenie Gminy Żarnowiec. Materiały, które zostały usunięte i zutylizowane w ramach zadania to płyty z pokryć dachowych i płyty pochodzące z budynków: mieszkalnych, gospodarczych i inwentarskich. W ramach tegorocznego zadania usunięto z terenu Gminy 186,84 Mg materiałów zawierających azbest.