Zgłoszenie do kwarantanny
Zgłoszenie do kwarantanny
UWAGA! Kolejne ułatwienia kontaktu. Masz wynik pozytywny testu na koronawirusa? Możesz zgłosić swoich domowników, którzy powinni być objęci kwarantanną wypełniając formularz. Nie musisz już czekać na telefon od sanepidu.
K O N T A K T
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Jeśli masz jakieś pytanie, sprawdź, czy wcześniej już nikt go nam nie zadał. Odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania publikujemy w zakładce Pytania i Odpowiedzi. Skorzystaj z wyszukiwarki i zdobądź odpowiedź od ręki.
>> Wejdź w zakładkę Pytania i Odpowiedzi i uzyskaj odpowiedzi na swoje wątpliwości <<
Wynik testu i informacje o swojej kwarantannie i izolacji znajdziesz w IKP
Informacje o wyniku testu, kwarantannie lub izolacji znajdziesz w IKP. Znajdziesz tam też te same dane dotyczące Twoich dzieci.
IKP to Internetowe Konto Pacjenta – bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia. Żeby się zalogować musisz mieć profil zaufany lub dowód osobisty z warstwą elektroniczną (e-dowód). Możesz też zalogować się przez bank PKO BP, jeśli masz konto internetowe iPKO lub Inteligo.
Informacje te posiada również Twój lekarz POZ.
>> Więcej informacji o IKP znajdziesz tutaj <<
Masz objawy COVID-19? Sprawdź, co robić!
Pamiętaj, jeśli masz objawy COVID-19, zostań w domu i umów się telefonicznie z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) na teleporadę.
>> Rejestr placówek POZ znajdziesz tutaj <<
Lekarz po przeprowadzeniu oceny stanu zdrowia, zdecyduje, czy skierować Cię na test na koronawirusa.
Jeśli bardzo źle się czujesz – masz poważne duszności lub kłopoty z oddychaniem, zadzwoń niezwłocznie na 112 w celu uzyskania pomocy medycznej. Uprzedź jednocześnie, że masz lub możesz mieć koronawirusa. Niebawem będzie dostępna Nocna Pomoc Lekarska z uprawnieniem zlecania testów COVID-19.
Jeśli masz pytanie związane z kwarantanną - skontaktuj się z sanepidem
Przede wszystkim wypełnij formularz online. Zadane tu pytanie trafia bezpośrednio do sanepidu, który w ciągu 24 h skontaktuje się z Tobą i udzieli odpowiedzi. Do wysłania zgłoszenia niezbędne jest posiadanie:
- profilu zaufanego lub
- dowodu osobistego z warstwą elektroniczną lub
- konta internetowego w iPKO, Inteligo, Banku Spółdzielczym.
>> WYPEŁNIJ FORMULARZ ONLINE <<
Skontaktuj się z inspekcją sanitarną (sanepidem), jeśli:
- masz koronawirusa (dodatni wynik testu na koronawirusa SARS-CoV-19),
- miałeś(-aś) bliski kontakt z osobą zakażoną,
- chcesz zgłosić dodatni wynik testu na koronawirusa w imieniu innej osoby,
- chcesz zgłosić bliski kontakt w imieniu innej osoby.
Jeśli nie masz profilu zaufanego i nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania, zadzwoń na infolinię pod numer telefonu +48 22 25 00 115.
Automatyczne powiadomienia o kwarantannie
W ramach digitalizacji inspekcji sanitarnej uruchomiliśmy automatyczne powiadomienia o nałożeniu kwarantanny.
+48 22 10 43 705 to numer, z którego nadawany jest komunikat o objęciu kwarantanną osób, które znajdują się w bazie EWP i mają nałożoną kwarantannę.
Masz objawy lub podejrzenie zakażenia?
Infolinia NFZ: 800 190 590
Skontaktuj się z infolinią NFZ, jeśli masz pytania dotyczące posiadania objawów lub podejrzenia zakażenia koronawirusem.
Jeśli masz pytania dot. zasiłków, świadczeń i ulg w prowadzonej działalności, zadzwoń do ZUS
Infolinia ZUS: +48 22 560 16 00
Skontaktuj się z infolinią ZUS, jeśli masz pytania dotyczące:
- zasiłku opiekuńczego i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji – po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 9 – zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji,
- ulgi i umorzenia oraz zawieszenia działalności – po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 7 – ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności.