Poczta Polska informuje
Poczta Polska przechowa przesyłki osobom objętym kwarantanną
W związku z ogłoszonym stanem epidemii, Poczta Polska stosuje zwiększone środki ostrożności. Podjęto szereg działań zmierzających do ograniczenia ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 oraz zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa pracowników oraz klientów i partnerów biznesowych.
Do czasu zakończenia okresu izolacji korespondencja kierowana pod adresy objęte kwarantanną, będzie przechowywana w placówkach pocztowych, bez próby doręczenia. Rozwiązanie to oznacza wyjątkowe wstrzymanie biegu terminu awizacji w okresie przechowania. Podjęcie próby doręczenia przesyłki nastąpi dopiero po zakończeniu kwarantanny przez adresata.
Osoby objęte kwarantanną nie muszą tego faktu zgłaszać Poczcie Polskiej, Spółka otrzymuje ich adresy na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z 20 marca br. w sprawie ogłoszenia na obszarze RP stanu epidemii. Poczta jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.
Emerytury dla osób objętych kwarantanną
Poczta Polska wprowadza szczególne procedury w przypadku wypłat rent i emerytur dla osób objętych kwarantanną. Emerytury są komisyjnie przygotowane do wypłaty w placówce pocztowej i wkładane do tzw. bezpiecznych kopert, które następnie są doręczane pod wskazany adres przy zastosowaniu odpowiednich zasad bezpieczeństwa.
Korzystaj z usług Poczty Polskiej bez wychodzenia z domu
W czasach epidemii, gdzie wszyscy apelują by pozostać w domu, Poczta Polska oferuje klientom możliwość skorzystania z wielu swoich usług bez konieczności odwiedzania placówek pocztowych.
Jak wysłać list bądź paczkę nie odwiedzając placówki pocztowej?
Jeśli ktoś z naszych bliskich ma w najbliższym czasie urodziny, imieniny czy po prostu chcemy kogoś pozdrowić zachęcamy wszystkich do skorzystania z neokartki. Udostępniamy możliwość wysłania życzeń i pozdrowień przy użyciu aplikacji mobilnej Envelo bądź za pośrednictwem strony internetowej: https://www.envelo.pl/e-kartka. Wystarczy wybrać kartkę lub zaprojektować ją samemu, np. wykorzystując własne zdjęcie, napisać życzenia oraz podać dane adresata. Adresat otrzyma życzenia wydrukowane na eleganckim błyszczącym papierze w kopercie wprost do skrzynki na listy. Neokartka to także świetna okazja do wysłania życzeń z okazji Świąt Wielkanocnych do bliskich i znajomych.
Jeśli zaś chcemy poświęcić bliskim nieco więcej czasu możemy napisać do nich tradycyjny list. Wystarczy parek kartek, koperta, długopis, trochę czasu i gotowe. A znaczek na list można zakupić za pośrednictwem strony internetowej: https://www.envelo.pl/e-znaczek-pocztowy/app/#/wybierz-znaczek, jego cena jest taka sama jak w placówce pocztowej. Proces zakupowy kończy się płatnością internetową. Po opłaceniu znaczka otrzymujesz e-mail, w którym znajduje się link do pobrania znaczków. Znaczek można wydrukować w domu na zwykłej kartce papieru, etykietach samoprzylepnych lub nawet bezpośrednio na kopercie, a list wrzucić do skrzynki pocztowej. Najbliższa skrzynkę pocztową, którą możesz minąć przy okazji codziennego spaceru z rodziną możesz znaleźć na stronie: https://skrzynki.poczta-polska.pl/.
Gdy zaś masz potrzebę wysłać paczkę skorzystaj z możliwości zamówienia kuriera Poczty Polskiej, który odbierze paczkę od Ciebie z domu. Zamówienia kuriera możesz dokonać szybko i prosto dzięki dedykowanemu formularzowi dostępnemu na stronie: https://www.pocztex.pl/zamow-kuriera/. Jeśli chcesz skrócić czas obsługi przez kuriera możesz wcześniej przygotować nalepkę adresową na paczkę. Wystarczy wejść na stronę: www.poczta-polska.pl/nadaj wprowadzić niezbędne dane, pobrać pdf i wydrukować nalepkę. Wtedy tylko przekażesz kurierowi paczkę i dokonasz płatności.
Co możesz zrobić, gdy masz awizowaną przesyłkę albo przekaz pocztowy?
W przypadku awizacji przesyłki możesz skorzystać z usługi przechowywania przesyłek. Przesyłki przechowujemy w placówce maksymalnie 14 dni licząc od dnia następnego po upływie terminu odbioru przesyłki. Usługa dedykowana jest do awizowanych przesyłek nierejestrowanych (np. listy zwykłe niemieszczące się do skrzynki) i przesyłek rejestrowanych (np.: listy polecone, paczki), z wyłączeniem:
- przesyłek pocztowych nadanych na zasadach specjalnych w trybie np.: kpa, kpc, kpk, Ordynacji podatkowej,
- Pocztex, Paczki+, PACZKI24, PACZKI48,
- paczek z zawartością pszczół i piskląt ptactwa domowego oraz próbek z mlekiem.
Dodatkowo umożliwiamy także adresatom przekazów złożenie dyspozycji żądania przechowywania przekazu pocztowego przez 7 dni roboczych co razem z czasem podstawowego odbioru daje aż 21 dni roboczych na odbiór przekazu.
Zlecenie przechowywania przesyłek i przekazów pocztowych można złożyć przez stronę internetową: https://eformularze.poczta-polska.pl/zlecenie-przechowywania/.
Jak zapłacić mandat bez wychodzenia z domu?
By zapłacić mandat wystarczy wejść na stronę: poczta-polska.zaplacmandat.pl i podać kwotę, serię i numer mandatu oraz dane osobowe. I gotowe. Pozostałe pola, takie jak numer rachunku oraz odbiorca, uzupełnione zostaną automatycznie. Dzięki temu masz pewność, że nie popełnisz żadnego błędu, a środki trafią na czas do właściwego urzędu skarbowego. Po zakończeniu transakcji na podany w formularzu adres e-mail otrzymasz potwierdzenie zrealizowania płatności.
Jak dostarczyć komuś gotówkę pod dowolny adres w Polsce?
Przekaz pocztowy bądź Ekspres Pieniężny to prosty i wygodny sposób szybkiego przesłania środków pieniężnych pod dowolny adres w Polsce. Znakomicie sprawdza się w awaryjnych sytuacjach – zawsze wtedy, gdy nagle musisz wysłać komuś potrzebne środki. To nie przelew na konto czy na kartę, ale gotówka do ręki.
Z Ekspresu Pieniężnego i Przekazu pocztowego możesz skorzystać przez Internet na stronie internetowej: https://www.pzw.poczta-polska.pl/MKPWWW/NadawaniePrzekazow.aspx Ekspres Pieniężny realizujemy przez wypłatę w dowolnej placówce już od 10 minut od nadania lub doręczmy pod adres w gwarantowanych terminach. Jeżeli nie ma pilnej potrzeby przekazania środków możesz skorzystać z usługi przekazu pocztowego, który doręczymy w ciągu 2-3 dni od nadania. Kolejnym, istotnym atutem korzystania z tych usług przez Internet jest niższa opłata za usługę. Płatności za usługę możesz dokonać z wykorzystaniem bramki płatności lub przez zlecenie zwykłego przelewu. Po opłaceniu usługi otrzymasz e-mail, w którym znajduje się link dowód potwierdzenia nadania.
W przypadku korzystania z usługi Ekspres Pieniężny „na teraz” i podaniu nr telefonu adresata, Poczta Polska poinformuje, adresata o identyfikatorze niezbędnym do wypłaty Ekspresu Pieniężnego w dowolnej placówce pocztowej. W przeciwnym przypadku to na nadawcy ciąży obowiązek poinformowania adresata o identyfikatorze Ekspresu Pieniężnego niezbędnego do wypłaty.
Jak załatwić sprawy abonamentu RTV bez wychodzenia z domu?
Posiadacz odbiornika radiofonicznego i telewizyjnego zobowiązany jest do opłacenia abonamentu RTV do 25 dnia danego miesiąca. Opłata może być uiszczona z góry za cały rok lub za wybrane kolejne miesiące. Dla wszystkich tych którzy opłacają abonament RTV przypominamy, że płatności mogą dokonać za pośrednictwem strony internetowej Poczty Polskiej: https://rtv.poczta-polska.pl/?action=Oplacenie.
Dla nowych posiadaczy odbiornika radiofonicznego albo telewizyjnego, którzy zobowiązani są do jego rejestracji w ciągu 14 dni od wejścia w jego posiadanie i regularnego wnoszenia opłat abonamentowych, umożliwiamy także dokonanie rejestracji odbiornika radiofonicznego i telewizyjnego na stronie: https://rtv.poczta-polska.pl/?action=GetRegFrm.
Dodatkowo możesz także dokonać zmiany swoich danych oraz dokonać wyrejestrowania odbiornika pod linkiem: https://rtv.poczta-polska.pl/?action=Delete.
Szczegółowe informacje o abonamencie RTV oraz dane kontaktowe dedykowane do obsługi abonamentu RTV dostępne są na stronie: https://rtv.poczta-polska.pl/.